Postaw na lekturę
Uczniowie klas VID i VIIC dwa tygodnie przed feriami w ramach lekcji powtórzeniowych z języka polskiego rozpoczęli realizację ciekawego projektu, a mianowicie wykonanie gier planszowych dotyczących omówionych lektur w klasach 5, 6, 7.
Na początku wybrano zespoły, ustalono zasady pracy i kryteria oceny. Później każda grupa obmyślała, jaka lektura będzie tematem przewodnim w ich grze, wspólnie opracowano instrukcję i wskazówki do gry.
Następnie wybrano materiały, z których uczniowie wykonają swój projekt, im większa różnorodność tym lepiej. Rozdzielono funkcje w zespołach i zadania do wykonania. Naprawdę pomysły były ciekawe , a kreatywność dzieci na bardzo wysokim poziomie.
Uczniowie wzięli się z zapałem do prac, aż miło było przyglądać się, jak potrafią współpracować i wymieniać się pomysłami, a to przecież główne zadanie tej formy działania.
Niektóre grupy już w piątek przed feriami rozegrały miedzy sobą pierwsze partie gier, np. „Postaw na lekturę”, „Chłopcy z Placu Broni”, „Harry Potter” czy „Świat Narnii”. Było wiele emocji, radości i szczęścia z wygranej, ale i satysfakcja ze znajomości szczegółów lektur.
Kolejnym etapem są rozgrywki między klasami i wybranie mistrza gier planszowych.
Celem projektu było powtórzenie materiału dotyczącego omówionych lektur, ale w sposób niekonwencjonalny i ciekawy dla uczniów. Sami wykonali pomoce naukowe, które będą służyły nie tylko im, ale również innym kolegom.
Urszula Baron - Gocha