INNOWACJE PEDAGOGICZNE
"Zrównoważony rozwój - program na jutro"
"Zrównoważony rozwój - program na jutro"
Celem innowacji jest przybliżenie uczniom zagadnień związanych ze zrównoważonym rozwojem, zmianami klimatycznymi i wpływem człowieka na środowisko: - zwrócenie uwagi na to jak bardzo intensywnie wykorzystujemy środowisko naturalne; -przyjrzenie się konsekwencjom rozwoju przemysłu; - uwrażliwienie na fakt, że główną cenę za nasz styl życia płacą kraje ubogiego południa; - zachęcenie uczniów do podejmowania codziennych działań prowadzących do ochrony środowiska naturalnego. Działania w zakresie zrównoważonego rozwoju będą prowadzone na lekcjach biologii i geografii przez panie: Annę Radłowską i Beatę Kotowską."Kartkę wyślemy, język szlifujemy"
Projekt innowacji został napisany na podstawie ogólnoświatowego projektu „Postcrossing”, który polega na wysyłaniu i otrzymywaniu pocztówek z całego świata, pisanych w języku angielskim. Uczniowie mają kontakt z językiem angielskim głównie w klasie na lekcjach. Dzięki wprowadzeniu projektu z pocztówkami, uczniowie poznają „zewnętrzny” język obcy.
Działalność innowacyjna obejmuje klasę VIa przez cały rok szkolny. Każdy uczeń klasy przynosi 1 kartkę do wspólnego zbioru pocztówek do wysyłania. Znaczki pocztowe są finansowane z budżetu klasy.
Otrzymywane i wysyłane pocztówki są fotografowane, co prowadzi do utworzenia internetowej galerii widokówek na stronie szkoły.CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki
Innowacja opiera się na zmianie sposobu omawiania czytanych lektur szkolnych, na zaangażowaniu uczniów w aktywne działania oraz na upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci poprzez atrakcyjne formy pracy z tekstem.
W dobie dzisiejszych czasów, gdzie prym wiodą gry komputerowe i smartfony, bardzo ciężko jest zachęcić dzieci do czytania książek, a tym bardziej lektur.
Aby zminimalizować problem i zainspirować dzieci do czytania, od października 2019 r. wprowadzam do swojej klasy projekt edukacyjny autorstwa Honoraty Szaneckiej, upowszechniający czytelnictwo wśród uczniów klas I-III, którego założeniem jest zachęcenie dzieci do czytania książek poprzez aktywną działalność edukacyjną.FUNtastyczny angielski
Innowacja zakłada nauczanie języka angielskiego w toku zajęć edukacji wczesnoszkolnej. Podstawą do innowacyjnych działań stało się coraz większe znaczenie znajomości języka angielskiego. W chwili obecnej znajomość języka angielskiego nie jest już atutem, lecz koniecznością. Poprzez stworzenie dzieciom warunków do poznawania języka angielskiego zapewnia się im w przyszłości płynne przejście z zabawy z językiem do pełnego przyswajania wiedzy w klasach starszych.
Miód - dobrodziejstwo natury!
Moje dziecko jest dla mnie najważniejsze!
Jak się ustrzec przed ukąszeniami pszczołowatych?
(kilka rad i porad przed wakacjami)
Wkrótce wakacje, zaczęły się upały, przyroda zachwyca nas kolorami i zapachami, owady ciężko pracują w ogrodach, łąkach i parkach, sezon na ukąszenia wszelkie maści owadów w pełni. Codziennie spotykacie mnóstwo: kleszczy, chrząszczy, komarów, bączków, pszczółek, os, meszek, szerszeni itd. Niedługo zaczniecie swój wymarzony wypoczynek, wyjedziecie nad morze, opalać będziecie się nad jeziorami i rzekami, zaczną się wycieczki do parku i lasu, ale czy wiecie, co zrobić gdy ukąsi Was jakiś owad z rodziny pszczołowatych?
Dbamy o nasz szkolny ogródeczek
Przy naszej szkole w minionym roku szkolnym powstał skalnik roślin miododajnych i nie tylko, stworzony w ramach projektu grantowego „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, opiekę nad nim sprawują uczniowie z klasy VC. Młodzież z tej klasy wraz z wychowawcą uporządkowali teren skalnika, podlali wszystkie rośliny, wypielili rabaty. Sprawiło im to ogromna frajdę i bardzo chętnie wychodzą na zajęciach przyrody i godzinach wychowawczych, aby popracować.